تبلیغات

4af.ir

کلیپ

بازدید استاندار خراسان رضوی از پیست اسکی شیرباد

عنوان : بازدید استاندار خراسان رضوی از پیست اسکی شیرباد

1395/08/01

به مناسبت هفته ی تربیت بدنی و ورزش؛

همایش کوهپیمایی و پیاده روی مدیران استان در پیست اسکی شیرباد برگزار شد

با حضور استاندار خراسان رضوی و همزمان با هفته ی تربیت بدنی و ورزش، همایش کوهپیمایی مدیران استان در مجموعه ی ورزشی تفریحی پیست اسکی شیرباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در حاشیه ی این کوهپیمایی اظهار کرد: مجموعه منحصر به فردی در منطقه شرق کشور تحت عنوان پیست اسکی شیرباد واقع شده و نیاز است که به معرفی بیشتر این مجموعه بپردازیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در اینجا یک پیست اسکی واقع شده است، در ایام غیر برفی هم می توان از آن استفاده کرد، با این نگرش اگر برای این پیست تبلیغ مناسب صورت بگیرد آنگاه می تواند گردشگر را به خوبی جذب کند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیست اسکی شیرباد توان میزبانی از گروه های مختلف ورزشی را دارد، عنوان کرد: در این منطقه و به خصوص فصل زمستان و بهار می توان تورهای کوه نوردی و اسکی برگزار کرد و شاهد حضورعلاقمندان زیادی بود.
رشیدیان خاطرنشان کرد: از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت آباد 18 کیلومتر مسیر خاکی وجود دارد که باید گفت مسیر مناسبی نیست، طبق صحبت های انجام شده بنا شده است که در خصوص بررسی و سهولت دسترسی این راه تا پیست اقداماتی صورت بگیرد که می توان به شن ریزی، تابلوگزاری و نصب گارد ریل در محدوده های دارای پرتگاه این مسیر اشاره کرد، با این نگرش امیدواریم این اقدامات انجام شود.
در بخش دیگری از این همایش کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: این پیست یکی از جاذبه های دیدنی است که در این منطقه تجهیز شده و امکانات بسیار خوبی دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این پیست توان برگزاری مسابقات کشوری اسکی را دارد، افزود: قطعا این پیست توان برگزاری مسابقات اسکی کشوری را دارد اما باید در جهت توسعه و تجهیز آن اقداماتی صورت بگیرد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: امیدواریم سرمایه گزار این مجموعه برنامه ریزی بیشتری برای توسعه پیست اسکی شیرباد انجام دهد تا در آینده شاهد برپایی مسابقات کشوری و متنوع اسکی در آن باشیم.
همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، همایش کوهپیمایی و پیاده روی مدیران استان،استاندار، معاونان وی، فرمانداران مشهد و چناران و جمعی دیگر از مدیران استان در مجموعه ورزشی تفریحی پیست اسکی شیرباد برگزار شد.
گفتنی است؛ پیست اسکی شیرباد استان خراسان رضوی اولین و تنها پیست اسکی در منطقه شرق کشور می باشد.این پیست اسکی دارای مساحتی در حدود ۵۰ هکتار می باشد و در ارتفاع دو هزار و نهصد متری ساخته شده است.
همچنین یک تله اسکی در این پیست تجهیز شده است که به طول ۹۰۰ متر می باشد و علاقه‌مندان به این رشته را تا ارتفاعات بالا می‌برد و پس از آن ورزشکارن و دوست داران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره زیبای این پیست می‌توانند با طی مسیری هزار و ۲۰۰ متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح بخش را تجربه کنند.
در پایان باید گفت ساختمان سه طبقه‌ای به منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم اسکی بازان، یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت در این مجموعه تجهیز شده است که از دیگر امکانات این پیست می باشد.
 

طراحی و پیاده سازی توسط فردا رایانه © Copyright 2015